Jesienny spacer do bazy namiotowej na Jasieniu zielonym szlakiem z Półrzeczek

Dziś opowiem Wam kilka słów o szlaku, który mnie niesamowicie oczarował. Wiele razy już odkładałam spacer na Jasień i teraz tego bardzo żałuję. Z pewnością wrócę tu w pogodniejszy dzień, by dotrzeć na sam szczyt.

Idziemy do bazy! To chyba hasło przewodnie tej wyprawy. Nie tylko cel wędrówki. A cel właśnie w jej trakcie został nieco zmodyfikowany. Baza namiotowa na Polanie Wały miała być tylko przystankiem, a ze względu na pogodę stała się jej celem. Wędrując z małym dzieckiem, czasem w trakcie trzeba zmienić plan, odpuścić jakiś fragment trasy. Nie oznacza to, że jesteśmy zawiedzeni tą wycieczką. Absolutnie nie! Wręcz przeciwnie – Jasień nas oczarował.

Opis trasy: Półrzeczki- Baza namiotowa na Polanie Wały

Trasa z Półrzeczek do Bazy namiotowej na Polanie Wały

Wędrówkę rozpoczęliśmy w Półrzeczkach. Samochód zostawiliśmy na niewielkim parkingu tuż przy przystanku autobusowym. Tu rozpoczyna się zielony szlak, którym 3,5 km będziemy się piąć pod górę. Pierwsze kilkaset metrów wiedzie drogą asfaltową. Potem skręcamy w lewo i rozpoczynamy wędrówkę polną drogą. W deszczowe dni sporo tu błota. Szlak biegnie wzdłuż potoka i roztaczają się z niego widoki na wieś i okoliczne wzniesienia. Po kolejnych kilkuset metrach wkraczamy do lasu. To jeden z ładniejszych w jakich byłam. A po pierwsze, po wielu lasach już chodziłam. Po drugie, mówię to, choć byłam tutaj w pochmurny i deszczowy dzień.

Las tutaj szczególnie jesienią czaruje kolorami, różnorodnością. Spotkacie mnóstwo grzybów (choć przy szlaku głównie trujących). Nasza córka miała ogromną radość z maszerowania tym szlakiem. Zanim zacznie się strome podejście mija się urokliwą polanę ze starą, drewnianą chatką. Od tego momentu jest tylko ciężej. Nie oznacza to jednak, że jest tak stromo, że dziecko nie podoła tej trasie. Absolutnie nie. Nasza dwuletnia córka z powodzeniem kroczyła pod górę. Dopiero po pokonaniu dwóch trzecich trasy, gdy zaczął padać deszcz, zdecydowaliśmy się skorzystać z nosidła.

To nie jest jakoś bardzo oblegany szlak. Jest bardzo spokojny. Do bazy namiotowej na Polanie Wały dotarliśmy po około 2 godzinach spaceru. Wiem, mapy pokazują około godziny, ale gdy dziecko idzie samodzielnie, zawsze ten czas się wydłuża. Ponadto wtedy też trzeba się liczyć z dłuższą przerwą po drodze.

Baza namiotowa

Baza namiotowa na Polanie Wały mieści się przy zielonym szlaku z Półrzeczek do Białego, 2 minuty od szlaku żółtego Rzeki – Mogielica. Można tutaj odpocząć, a nawet zapalić ognisko. Nam okno pogodowe pozwoliło na zjedzenie ciepłego obiadu i chwilkę odpoczynku. Jeśli chcielibyście skorzystać z bazy i tutaj zanocować, to czynna jest od końca czerwca do końca lipca.

Na szczyt Jasienia od rozwidlenia oddalonego kilka kroków od bazy namiotowej, jest jeszcze ok 30-40 min (dobrze ponad godzinę w dwie strony plus chwila na odpoczynek). Ponieważ obawialiśmy się, że deszcz się nasili, odpuściliśmy. Czasem chodzi o ruch na świeżym powietrzu. Wracaliśmy do samochodu tą samą trasą. Można stąd też pójść na Mogielicę – najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego, o którym kiedyś pisałam tutaj Mogielica – beskidzka wyspa nad wyspami

Dla fanów MTB dodam tylko, że są tutaj odpowiednie ścieżki do jazdy, które z kolei zimą zamieniają się w trasy do narciarstwa biegowego. O wszystkich trasach więcej informacji znajdziecie TUTAJ

Choć zielony szlak jest w zasadzie w głównej mierze zalesiony, to w kilku miejscach znaleźliśmy „okna widokowe”.

Czy wiesz że…

A z ciekawostek, na polanach Jasienia wiosną zakwitają krokusy. Jasień jest jednym z niewielu miejsc w Beskidzie Wyspowym, gdzie jeszcze spotkać można te rośliny. Więcej jest ponoć przebiśniegów. Wiedzieliście? Ja postanowiłam, że to sprawdzę i już odliczam dni do wiosny!

Do zobaczenia na szlaku!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )